Plan with me

by - 13 januára

Nový rok, nový začiatok. Koľko ráz ste si povedali, že nový rok bude perfektný? Mnoho krát. A čo všetko ste pre to urobili? Aj vy ste začínali s predsavzatiami, motiváciami, a cieľ nie a nie prísť? Nebojte sa, rok 2017 bude prelomový. Nielen pre mňa, ale aj pre vás.
Triky a tipy, ktoré som si osvojila, uľahčili môj život, skompletizovali ho, a konečne niekam posunuli. Všetko začína dobrým plánovaním...


1. Plánovač, diár:

Predtým, ako sa pustíte do "prestavby" svojho života, zaobstarajte si diár. Okrem týždenných plánovačov, budete mať pokope všetky sviatky, narodeniny a iné dôležité termíny. Môžete si doň zapísať vaše ciele, sny, miesta, ktoré chcete navštíviť, veci, ktoré vás zaujali a ktoré vo vás zanechali silné emócie.
Ja osobne si do diára zapisujem aj termíny skúšok, veci týkajúce sa blogu alebo domácnosti.


Kvietkovaný diár 2017

Kupovala som ho v Kik, stál niekoľko eur, a ten dizajn je rozkošný. Píšem si doň všetko možné, najviac veci, ktoré musím v daný deň stihnúť. Vďaka tomu presne viem, čo ma čaká, a čo musím nutne vybaviť. Diár ma týždenný plánovač na dvojstrane v stĺpoch. Možno niekomu nebude stačiť miesto, ktoré sa pri jednotlivých dňoch nachádza, no mne to takto vyhovuje. Aspoň mám náhľad do celého týždňa, čo je super. :)


Motivačný diár:

Diár ma veľmi prekvapil, nečakala som, že ho budem denne využívať. Motivácie na každý deň, týždenný plánovač, úlohy na každý mesiac a rady, ako dosiahnuť svoj cieľ, to všetko a niečo navyše ponúka môj osobný motivátor.
Písala som naň samostatnú recenziu, tak v prípade zájmu, klikajte na odkaz. :)


Mini diár:

Aby som mala prehľad o prebiehajúcom dni, nosím so sebou v kabelke mini diár. Píšem si doň zápočty, skúšky alebo iné dôležité veci. Viem, dnes v modernej dobe ľudia využívajú telefóny, no ja som stále stará škola, a všetko si ručne zapisujem. :P


2. To-Do listy:

Každé ráno si napíšem na lepiaci papierik to-do list. Ku každému bodu dokreslím štvorček, a keď bod splním, jednoducho si ho odškrtnem. Výborná vec hlavne pre zábudlivcov. Ja si na papieriky píšem veci, ako napríklad: publikovať článok, poupratovať, odpísať na emaily, vypiť 2 litre vody, ...
Je to na vás, čo si na papierik napíšete. Niekto si dokonca píše aj to, kedy si umýva vlasy. Zaleží to na osobe a na tom, čo pokladá za dôležité.
To-do listy vás dokážu nakopnúť, pretože ten pocit, keď si splníte celý zoznam, je jednoducho úžasný. :)

Zdroj: http://www.raisetherisk.com/2011/09/

3. Zápisníky, zošity:

Tento rok som si dala predsavzatie, že si svoju finančnú situáciu mesačne zapíšem, to znamená, že si budem viesť podrobný peňažný plán. Prišla som na to, že mi peniaze vždy niekam mizli, a nevedela som, na čo ich vlastne míňam. Zatiaľ svoje predsavzatie dodržujem, a dúfam, že to tak bude celý rok.
Finančný zápisník sa hodí každému, kto nemá kontrolu nad svojimi príjmami a výdavkami. Tak aspoň uvidíte, na čo najviac míňate, a taktiež si vypestujete zvyk do budúcna, ktorý sa vám hodí, keď budete mať vlastnú domácnosť.

Zdroj: Pinterest

Ako blogerka potrebujem samostatný zošit, kde si píšem nápady na články a iné veci. Ak máte povolanie, kde sa vyžaduje kreativita, vyskúšajte zápisník, kde si svoje nápady a inšpirácie napíšete, alebo nakreslíte.
Zápisníky sa osvedčili aj mojim rodičom, preto je fajn vyskúšať niečo nové.


4. Nástenka vízii:

Dopracovať sa k vytúženému cieľu niekedy nie je ľahké. Človek na svoje sny a veľké vízie často zabúda, alebo ich presúva na vedľajšiu koľaj. Uvedomte si však, že život máme len jeden, využime ho teda naplno.
Nástenku vízii si zhotovíte ľahko a rýchlo v pohodlí domova. Stačí, ak si vytlačíte, vystrihnete obrázky, ktoré vám pripomínajú víziu alebo cieľ. Tieto obrázky si potom pomocou špendlíkov pripnite na nástenku, alebo nalepte na výkres. Teraz už len stačí dielo vystaviť na miesto, kde sa každý deň najviac pohybujete. Vždy keď okolo nástenky prejdete, pripomeniete si, aké dôležité je mať sny a plniť si ich.
Ako príklad si určíme moju nástenku vízii, na ktorej momentálne pracujem. Pre mňa je dôležitých niekoľko kruhov: škola, rodina, láska, zdravie a šťastie. Ku škole pripnem obrázok s dievčaťom v štátnicovom rúchu. Znamená to pre mňa cieľ, ktorý chcem dosiahnuť- zoštátnicovať. Vedľa dievčaťa si pripnem fonendoskop a obrázky zvierat. Znamenajú moje budúce povolanie, ktoré študujem- veterinárka. Do kruhu rodina si pripnem obrázok partnerov a ich detí v rozkošných tričkách, ktoré pre mňa znamenajú budúcnosť a usadenie sa. Láska bude obsahovať obrázky svadobných šiat a ostrova, kde by som rada šla s manželom na medové týždne. Do kruhov zdravie a šťastie zaradím fotky zdravej stravy, jóga pózu a taktiež plno rôznych smajlíkov, pretože tie mi pripomínajú, že úsmev je najlepším liekom na každú boliestku. :)

Zdroj: https://coachfederation.org/blog/index.php/5319/

Zdroj: http://destinationsatori.com/program/individuals/workshops/


5. Mobilné aplikácie a literatúra:

Na moju obranu, nie som až taký analfabet čo sa týka mobilných aplikácii. Okrem klasických, poznámok v mobile, využívam aplikáciu s názvom
2DO, kde si zapisujem zoznamy ohľadom školy, blogu a wishlisty. Appka Evernote okrem spomínaných funkcií obsahuje možnosť ukladania článkov či inšpiratívnych obrázkov. Tieto dve aplikácie odporúčam, uľahčia vám život.
Inšpiratívnu literatúru a knihy plné motivácie nájdete v každom dobrom kníhkupectve. Za mňa palec hore dostáva Šlabikár šťastia od P. Baričáka- veľmi dobrá kniha plná životných skúsenosti a rád autora.



Dúfam, že vám moje tipy pomôžu dopracovať sa k najlepšiemu roku vášho života. Napíšte mi dole do komentárov, ako svoj život plánujete, a čo všetko robíte preto, aby ste boli viac produktívnejší?

Krásny a skvelo organizovaný rok 2017!



You May Also Like

14 komentárov

  1. Super článek! Já teda bez diáře a všemožných dalších bloků na poznámky, nápady, myšlenky a sny vůbec nemůžu existovat :-), ale zásadně a jedině volím ty klasické papírové. Mají prostě svoje kouzlo. A přesně jak píšeš, není nic lepšího, než když si povinnosti a cíle jeden po druhém můžeš odškrtnout jako "splněno" :-)

    https://nikomutonerikej1.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to som rada, že v tom odškrtávaní nie som sama. 🙂

      Odstrániť
  2. Mám diár do školy,kam si píšem aj súkromné plány a tak ďalej :). Inak diár veľmi nepoužívam,nepatrím medzi zábudlivých, tak si pozmenavam len nutné veci. Ale niekedy je dizajn diára krásny a ja neodolam nekúpiť si :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to hej, niekedy sú tak krásne, že sa neviem rozhodnúť. ☺

      Odstrániť
  3. Já mám vždycky takovou radost, když narazím na podobného blázna do zapisování a plánování, jako jsem já :D Letos jsem se rozhodla, že kromě klasického diáře si ještě budu vést TO DO LIST v mobilu. Ačkoliv mám radši zapsané věci ručně, tak tohle je docela fajn, protože mi vždycky mobil hodí upomínku, takže na to fakt nezapomenu. Taky jsem si udělala takovej menší uklízecí seznam vždycky na celý měsíc a ten si lepím na ledničku a postupně odškrtávám. Je to super, když vidím, jak povinnosti mizí :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To áno, je to fajn pocit. ☺ A som rada, že sme viaceré planner maniačky. ♥

      Odstrániť
  4. Ja mám na všetko jeden diár... vlastný, ktorý som si navrhla a vyrobila :) okrem toho mám na stole kalendár, kam si krúžkujem a zapisujem veci, schôdzky, skúšky a tak :) Plánovanie je pre mňa veľmi dôležité, takže ho nepodceňujem.


    http://www.flungoutofspace.com/2017/01/greenbeauty-sipkovy-olej-akamuti.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S tým navrhnutím diára si ma teda riadne oslovila, žeby som si aj ja nejaký navrhla? ☺

      Odstrániť
  5. Zatím jsem si narychlo koupila obyčejný diář v papírnictví, ale také uvažuji o nějaké motivačním. Líbí se mi od holek z A Cup of Style :-)
    All my cosmetics

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ten motivační diář vypadá dobře ! Já sama mám klasickej diář a pak takovou složku, kam si zakládám všemožné nápadany, poznámyk a tak....snažím se toho mít co nejmíň, protože se znám a kdybych toho měla víc, zaručeně bych to všechno ztratila :).

    LenaČerge

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zložky sú tiež super, ja si do nich ukladám bločky a tak. :)

      Odstrániť
  7. Tiež mám motivačný diár, je skvelý ♥

    OdpovedaťOdstrániť

Thank you for your comments, I appreciate them. <3