101 dní

by - 06 augusta

Ahojte,
aj vy mávate stavy, kedy si namýšľate, že ste menejcenní alebo nešikovní? V poslednom čase sa mi v pracovnom živote nedarilo tak, ako by som očakávala. Bola som z toho nešťastná a smutná, myslela som si, že som neschopná a moje sebavedomie, moja viera v samú seba rapídne klesla. Presne v tom období som obdržala email, v ktorom bola ponuka na vyskúšanie diára, ktorý by mal pomôcť zlepšiť sebavedomie. Neváhala som ani sekundu a netrpezlivo som čakala, kedy mi zápisník príde...


101 dní k sebavedomiu je denný diár, ktorý slúži k rozvoju osobnosti a zlepšeniu sebareflexie. Sebavedomie ako také je niečo, čo máte alebo nemáte. Je to niečo, čo si vytvoríte. Sebavedomie si človek buduje už odmalička, to, ako vníma sám seba ovplyvňuje výchova ale aj spoločnosť. Keď vám rodičia už odmala hovoria, že ste inteligentný, dokážete všetko, čo si zaumienite a vychovávajú vás v láske, budete sa tak vnímať aj vy. Ak vás rodičia podceňujú, neveria vo vás a nevedú vás k tomu, aby ste si budovali zdravé sebavedomie, verte či nie, nebudete ho mať. Nemusíte sa báť, sebadôvera je niečo, čo sa dá naučiť, každý človek si ju počas života dokáže vybudovať. Zdravé sebavedomie odzrkadľuje obraz, ktorý máte o sebe samých. Ak sa chcete stať sebavedomejší, najprv musíte zmeniť vaše myslenie. Keď svoju myseľ nastavíte na program zdravá sebadôvera, malými krôčikmi sa dopracujete tam, kde chcete byť. Nenechajte sa ovplyvniť myšlienkami spoločnosti, nepočúvajte neprajníkov, vypočujte si jedine tie rady, ktoré sú myslené dobre a ktoré vám v osobnom rozvoji pomôžu. To, čo vyhovuje ostatným, nemusí vyhovovať vám. Tento diár vás navedie na správnu cestu, ukáže vám, že aj vy ste osobnosť s veľkým O a že aj vy máte právo na šťastie. :)


Zápisník má krásny matný obal červenej farby, červená je farba lásky ale aj farba vášne, dobrodružstva a nových začiatkov. Vyvolá vo vás túžbu zmeniť sa a podporí vašu cestu za novým JA. Na obale sa nachádzajú motivačné slová, ktoré sú lesklé a vidno ich vtedy, keď sa diár mierne nakloní. Na prvých stránkach sa k vám prihovoria autori s milými a povzbudzujúcimi slovami, podľa mňa je to pekné gesto, tak aspoň zistíte, že v tom nie ste sami. V diári sa nachádza dvojstrana s postupom, ako knihu používať. Cesta za zdravým sebavedomím môže byť kľukatá, preto je lepšie, ak si na začiatku stanovíte, ako sa po určitej dobe odmeníte. Môže to byť odmena v podobe dobrej večere, výletu alebo veci, po ktorej ste už dávnejšie túžili. Zároveň si tak precvičíte svoju vytrvalosť a nadšenosť pre novú vec. Nasledujúce strany slúžia na denné precvičovanie, ktoré vedie k spomínanému cieľu. Každý deň si zapisujete, čo si na sebe vážite, aké dobré vlastnosti sú vašim plusom a prečisťujete si myseľ od negatívnych myšlienok. Zbavíte sa tak napätia, trápenia ale aj pochybností o sebe samom. Pre mňa osobne poskytuje diár akési útočisko, niečo, kde si "vylejem" svoje myšlienky a očistím svoju myseľ. Používam ho rada, myslím, že mi akýmsi spôsobom formuje sebadôveru, ukazuje mi, v čom som dobrá a čo by som mala zlepšiť. Nemôžem zhodnotiť, aký výsledný efekt som s knihou zažila, pretože som ešte nepresiahla 101 dní, no viem s istotou povedať, že kniha pomáha. Pomoc vidím v tom, že si zlepšíte svoje myslenie, nebudete nad vecami až tak premýšľať a budete sa sústrediť na to, čo je naozaj dôležité. Odhalíte zákutia vašej duše, prečistíte si nielen myšlienky, ale aj pocity. Začnete sa vnímať ako niekto, kto dokáže všetko, čo si zaumieni. Zistíte, že aj vy dokážete o sebe zdravo uvažovať, nebudete na seba až tak kritický a uvedomíte si, že pozitívne myslenie je najviac. Po vyskúšaní knihy sa môj pracovný život zlepšil, verila som, že zvládnem každú prekážku. Som rada, pretože ma diár nakopol, ukázal mi, že viera v seba samého pomôže v každej ťažkej situácii. 


Problém so sebavedomím trápi viac ako polovicu populácie. Nikdy sa nehanbite za to, že vyhľadávate "zlepšováky" pre zdravé sebavedomie, so svojím telom a mysľou žijete len vy, nikto iný. Uchopte svoj život a sebadôveru do svojich rúk a staňte sa človekom, ktorým ste vždy túžili byť. Držím vám palce vo vašej ceste a verím, že vás rodina a kamaráti podržia rovnako, ako mňa.

Krásny zvyšok nedele priatelia!

You May Also Like

10 komentárov

  1. To je super nápad :-) myslím si, že každý člověk nějaké to sebevědomí má, jen s ním neumí správně nakládat. Toto je hravý způsob, jak se lépe poznat :-)
    All my cosmetics

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super typ ako si pomôcť, ale na mňa tieto motivačné knižky, diáre moc nefungujú. Prvý mesiac som totálne motivovaná, nadšená ako si do neho budem každý deň niečo písať bude to krásne farebné a po mesiaci ma tento hipe prejde a potom mi je ľúto vyhodených peňazí. Skúšala som to už veľa krát a hovorila som si "teraz to bude iné" ale vždy to skončilo rovnako. Mimochodom pekný článok.
    xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, tak nie každému tie diáre vyhovujú, to je pravda. :)

      Odstrániť
  3. To je parádní knížka a pěkný článek! Úplně nevím, zda já sama bych byla schopná si do toho něco psát, ale proč to nezkusit :)
    Meet My Lovely World

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Taktiež mám niekedy také stavy, keď si myslím, že som totálne nešťastná. Vďaka bohu, vždy pri mne stojí môj priateľ, ktorý ma zakaždým podrží:) Diár je naozaj skvelý nápad, veľa ľuďom môže pomôcť:)

    Saja Frey Blog

    Veľká letná giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím s tebou, vďaka za priateľov a rodinu. :)

      Odstrániť
  5. vieš čo aj ja mam takéto stavy, ale viem že po každej búrke vyjde slnko, a snažím sa myslieť pozitívne a stále si nájsť čas pre seba :)

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je pekne napísané, som rada, že v tom nie som sama. :)

      Odstrániť

Thank you for your comments, I appreciate them. <3