Tipy na prírodnú pleťovú starostlivosť

by - 19 novembra

Mínusové teploty sú momentálne v kurze, čo si budeme hovoriť, teplé dni už nadobro odchádzajú. Zimu mám rada, vždy som ju mala rada, páči sa mi typická, biela perina na poliach, trblietavé vločky snehu a ľadové ozdoby. Na každom ročnom období sa ale nájde niečo, čo mi prekáža. Chladné dni dávajú zabrať hlavne mojej pleti a rukám. Pokožka je suchšia, stále napnutá a akási sivastá. Aby som zabránila unavenému vzhľadu, mením svoju pleťovú rutinu a siaham skôr po prírodnej kozmetike. Pýtate sa prečo práve bio produkty? Myslím, že zima je ideálne obdobie na odpočinok, čo platí nielen pre našu dušu, telo a vlasy, ale aj pre našu pokožku. Pleť by sme nemali zbytočne viac zaťažovať, už tak sa chudáčik trápi s výkyvmi teplôt. Moja pokožka našla oporu v prírodnej kozmetike Weleda, konkrétne v mandľovom rade. :)


Mandľové čistiace mlieko na tvár

Smotanovo jemná emulzia citlivo a šetrne čistí pokožku, odstraňuje nečistoty z pleti a udržuje ju v zdravej rovnováhe. Dôkladne vyčistí zanesené póry, pôsobí do hĺbky a pokožku nevysušuje. Počas procesu čistenia prospieva pleti mandľovým olejom v bio kvalite, slúži aj na odstránenie make-upu. 
Weleda mandľové čistiace mlieko patrí medzi certifikovanú prírodnú kozmetiku, obal produktu je vyrobený z recyklovateľného materiálu. Mandľová rada je určená pre všetky vekové skupiny a hlavne na citlivú, suchú a atopickú pokožku. Ružová farba s kvetom na obale vytvára jemnú súhru, páči sa mi, ako krásne a jednoducho je tuba poňatá. Vrchnák sa nachádza v dolnej časti krému, takže z tuby dostanete všetok produkt bez toho, aby ste ju museli strihať. Vôňa čistiaceho mlieka je unikátna, mandle sa krásne rozvinú pri nanesení na pokožku, avšak nemusíte sa báť, parfumácia je prírodného charakteru, nie je silná ani otravná. V zložení nájdete bio mandľový olej, ten je známy hlavne svojimi vyživujúcimi a zjemňujúcimi vlastnosťami, slivkový olej, plný vitamínu E a kyselinu mliečnu, tá reguluje pH pleti, čím kontroluje pomnoženie baktérii. Neobsahuje žiadne syntetické konzervanty, farbivá, parfumy ani látky na báze minerálneho oleja. Čistiace mlieko ma hustú, krémovú konzistenciu bielej farby, ktorá sa po kontakte s vodou premení na jemné mliečko. Oceňujem nemastné zloženie, rýchlu a pohodlnú aplikáciu a pocit, aký na pleti zanecháva. Používam ho večer, pokožku si zľahka navlhčím vodou, potom nanesiem mlieko, stačí ho málo, pleť umyje dostatočne, krúživými pohybmi odstránim make-up aj všetky nečistoty a následne umyjem čistou vodou. Pleť mám okamžite vláčnu, skvelo hydratovanú a jemnú ako batoľa. Žiadna mastnota, žiaden pocit napnutia, žiadne suché miesta na tvári. Po dvoch týždňoch používania sa pleť zdravo leskne, vôbec sa nevysúša a čo ma dostalo, mlieko si poradí aj s ekzémom. Nikdy som nemala rada čistiace mlieka, vždy ma po nich pálili oči a štípala ma pleť, no toto umývacie mliečko je tak jemné, že ho kľudne môžete aplikovať aj na očné partie, vôbec ich nedráždi ani nevysušuje. Odporúčam ho každej vysušenej pleti a atopikom, podľa mňa je toto jeden z top produktov značky Weleda. 


Čistiaca pleťová voda

Čistiaca pleťová voda s výťažkami z ružových lupeňov, destilátom z hamamelisu, citrónovou šťavou a zmesou prírodných éterických olejov tonizuje, čistí a zjemňuje pokožku. Pri dlhodobom používaní zlepšuje celkový vzhľad pleti, sťahuje rozšírené póry a pokožku rozjasňuje. Jej decentná, svieža prírodná vôňa oživuje pokožku a zmysly zároveň. 
Pleťová voda je uskladnená v tmavo modrej sklenenej fľaši v jemnom dizajne. Tmavá fľaša je skvelá hlavne preto, lebo chráni samotnú vodu pred slnečným žiarením, čím zabezpečí, že pleťová voda vydrží oveľa dlhšie čerstvá. Takéto obaly sa bežne používajú v lekárňach, aby sa zabránilo skazeniu produktu. Skrutkovací horný uzáver bielej farby nesie logo Weledy. Vôňa samotnej vodičky je veľmi svieža, príjemná a nevtieravá. Farbou mi pripomína citrónovú šťavu, je určená pre všetky vekové skupiny a pre všetky typy pleti. Aj napriek obsahu alkoholu pleť nedráždi, ak máte akné, vtedy vás môže trocha štípať. Alkohol totiž dezinfikuje vyrážky a pomáha ich vysušovať. Pleťovú vodu používam asi pol roka, poviem vám, stačí jej naozaj máličko, vydrží vám veľmi dlho, čo pokladám za veľké plus. Efektom mi príde perfektná, pokožku vyčistí, zanecháva ju príjemnú na dotyk, zbaví vás mastnoty a pritom pleť nevysušuje. Bojuje s akné, poradí si aj s veľmi zapálenými vyrážkami. Nesmie sa používať na očné partie, preto ju odporúčam na tonizáciu a dočistenie pleti. Pred nanesením je dobré fľašu pretrepať, zmiešajú sa tak všetky zložky. Mne na vyčistenie celej tváre stačí jeden tampónik. Za menšie mínus beriem lepkavý pocit na pleti po nanesení, no po čase sa tento "zlý" pocit stratí. Ideálne je nanášať hneď po aplikácii vody krém na tvár, vtedy sa účinok produktu zdvojnásobí. Za mňa je to ideálna voda nielen v letných, ale aj zimných mesiacoch. Vyrovnáva pH pleti, neutralizuje škodlivé vplyvy, pôsobí upokojujúco, zabraňuje tvorbe akné a nadmernej produkcii mazu, dlho vydrží, je bez umelých konzervačných látok, neobsahuje minerálne oleje a s pleťou robí priam zázraky. Ak ju raz vyskúšate, nebudete chcieť žiadnu inú pleťovú vodu. :)


Mandľový pleťový olej

Pleťový olej vyživuje, regeneruje, ošetruje, vyhladzuje a chráni pokožku. Je určený pre všetky vekové skupiny a najmä pre suchú pleť. Trvalo upokojuje pleť, zmierňuje začervenanie a vďaka šetrnému zloženiu je skvelý aj na odstránenie očného make-upu. Olej môžete použiť na akékoľvek suché miesto na tele, v letných mesiacoch vám poslúži ako regeneračný nočný prípravok, v zime vás ochráni počas dňa. 
Pleťový olej obsahuje mandľový olej, slivkový olej a extrakt z trnkových kvetov. Tmavú fľašu nájdete aj tu, olej ma husté zloženie, je príjemný na tvári a dlho vydrží. Tak, ako ostatné produkty z mandľovej rady, aj tento olej má mandľovú vôňu, no mne pripomína jelení loj. :D Priesvitný hustý olej sa trocha ťažšie nanáša, zaschne tiež po dlhšej dobe, preto vám odporúčam len pár kvapiek oleja. Na pleti však nezanecháva príliš mastný pocit, samozrejme, pleť sa mierne leskne, jedná sa totiž o olej, no nie je to nič hrozné. Vďaka tomu získate žiarivý "podklad" pod líčenie. Olej používam hlavne večer, pokožku mi po celom dni krásne vyživí, zjemní a dodá jej potrebný komfort. Pleť bude menej napnutá, viac vláčna a intenzívne ošetrená. Ráno sa zobudíte s dokonale hebkou pokožkou bez začervenania. Skúšala som si ním odstrániť očný make-up, no mne oči dráždil, myslím, že je to individuálne. Mandľový pleťový olej hodnotím celkovo pozitívne, pokožku výborne hydratuje, nie je silno parfumovaný, preto je vhodný aj pre alergikov. Ak máte príliš vysušenú, šupinatú pokožku či už na tvári, tele alebo rukách, tento olej vám rozhodne pomôže. Vyskúšali ste ho?


Produkty od značky Weleda mojej pleti prospievajú, som z nich nadšená. Najviac ma zaujal čistiaci krém na tvár, je ideálny pre suchú a citlivú pleť. 

Poznáte značku Weleda? Ak áno, ktoré výrobky od nich milujete a prečo?

Krásny zvyšok nedele,
S.

Za poskytnutie produktov na testovanie ďakujem zastúpeniu Weleda.

You May Also Like

6 komentárov

  1. Mě teda zaujal ten Mandlový olej, slyším o něm poprvé a vypadá dobře :).
    Beauty by K.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Přírodní kosmetiku mám moc ráda a o Weledě jsem už slyšela, tak třeba někdy něco vyzkouším :)
    Petra | www.mygoldenmind.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Páni to je dlouhatánský článek :-) na Weledu nedám dopustit a vyzkoušela jsem toho už opravdu hodně. A právě mandlová řada patří mezi moje nejoblíbenější, hlavně sprchový krém, který voní hořko-sladce po mandlích :-)
    All my cosmetics

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Práve ho mám doma, teším sa na sprchovanie s ním. :)

      Odstrániť

Ďakujem za tvoj komentár, odpoviem naň hneď, ako budem môcť. :)